اسدالله فخیمی و حوری خانپور به هشت سال حبس محکوم شدند

اسدالله فخیمی و حوری خانپور به هشت سال حبس محکوم شدند.

“اسدالله فخیمی” و “حوری خانپور”، زوج فعال مدنی و حقوق بشری از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی”، در مجموع به هشت سال حبس محکوم شدند.

این زوج از یاران همیشه همراه دکترملکی، محمد نوری‌زاد، نرگس محمدی، فاطمه سپهری و دیگر مبارزان راه آزادی هستند که به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری، خانم خانپور به سه سال و آقای فخیمی به پنج سال حبس محکوم شدند.

آنها پیشتر در تاریخ بیستم تیر ماه با یورش مزدوران خامنه‌ای به منزل خود مواجه شدند و کامپیوترها، لپ‌تاپ ها و تلفن‌های همراه آنان ضبط شد.

این زوج کنشگر مدنی روز چهاردهم آبان ماه برای دومین بار با اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و کمک‌های مالی به زندانیان سیاسی در شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شده و سپس با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی تا پایان روند دادرسی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند.

لازم به ذکر است که اسدالله فخیمی در تاریخ هفتم آبان ماه (روز گرامیداشت کوروش) همراه با دکتر محمد سیف‌زاده (نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر) و تنی چند از فعالان مدنی و خانواده‌های دادخواه به دیدار پدر “نرگس محمدی” در زنجان رفته بودند.

آنها با اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور،  حمایت‌های مالی از عناصر ضدانقلاب و شرکت در مراسمات و محافل ضدانقلاب و محکومان امنیتی” متهم شده‌ بودند.